Každý si chce siahnuť na chlapčeka, hovorí pedofilná postava v recesistickom seriáli Southpark. Hláška môže v citlivejších povahách vyvolať znechutenie, drsnejší diváci ju budú vnímať ako cynický humor.
Úsmev nám však zmrzne na perách, ak si vydávanie úchylky za normu prenesieme do slovenských podmienok: Každý chce predsa vidieť mŕtvolu! Každý chce vidieť ľudské mäso, kosti, tkanivá – nie vyobrazené, ale reálne, vypreparované.

“Pohŕdavý vzťah vládnej suity k akejkoľvek forme múdrosti, ktorého sme svedkami, potvrdzuje, že žijeme v spoločnosti, ktorá funguje podľa morbídnych pravidiel.
„
Plagáty nás na túto atrakciu lákajú na každom kroku, takže slabšie nátury nemôžu bez rizika, že ich napne, ani len cestovať autobusom alebo autom.
Mohli by sme so znechutením povedať, že to sú tie kultúrne rozdiely, že sa nám sem, do mierumilovných slovanských okien dobýja kus ázijskej krutosti.
No nie je to tak, pretože z krutosti môžeme podozrievať akurát totalitný režim (telá dodáva čínska polícia).
Navyše, ak by nebol dopyt, nebola by ani ponuka. Vtieravá, agresívna a nechutná. Spojená s podozrením, že telá patrili čínskym väzňom (aj politickým) a že ich majitelia so svojím vystavovaním po smrti nesúhlasili.
Je pomýlené hľadať za touto zvrátenou zábavou túžbu po poznaní. To sa dá získať etickými prostriedkami. Preto právom protestujú lekári a prirovnávajú návštevu výstavy s pozeraním verejných popráv na internete.
Zrejme sa v človeku ozval atavizmus zo stredoveku, keď verejnosť bežne sledovala popravy a mučenie väzňov na námestiach.