Zaviesť bezplatnú hromadnú dopravu v Bratislave nebude najhlúpejší ani najgrandióznejší sľub predvolebnej kampane pre župné voľby.
Napokon ciele Pavla Freša, ktorý s nápadom prišiel, sú tiež vlastne chvályhodné. Bratislava naozaj potrebuje dostať ľudí z áut do MHD a potrebuje, aby sa dane, ktoré mestu prináležia, mestu aj pripísali.
“Celý súbor problémov len preto, aby sme donútili ľudí dodržiavať nezmyselný zákon o trvalom pobyte, ktorý patrí medzi mnohé unikáty slovenskej byrokracie.
„
Šľachetné úmysly však automaticky nevytvárajú správne riešenia. Návrh zaviesť bezplatnú dopravu v celom regióne totiž problém rieši na nesprávnom mieste a nesprávnym prostriedkom.
Po prvé, nie je dôvod veriť, že cena je hlavnou prekážkou, ktorá Bratislavčanov vyháňa z električiek. MHD dnes v Bratislave súťaží s rádovo drahším autom a prehráva. Dôvod, prečo ľudia obchádzajú MHD, je skôr pohodlie. To sa nedá zlepšiť jednorazovou platbou. Potrebuje dlhodobú piplavú prácu, ale treba ju robiť dobre.

Stačil by zrozumiteľný grafikon prepojený na mobilné aplikácie ako vo väčšine civilizovaných miest, tlak na včasnosť spojov, pohodlie a čistota na zastávkach a inteligentné prepojenia liniek.
Všetko je to drobná, nudná a ťažká práca, ktorá sa nedá dať na bilbord, ale pomohla by asi viac ako peniaze. Pravda, Frešo nemá úplný dosah na fungovanie dopravného podniku, ale aj z pozície župana by mohol spraviť veľa.