KOMENTÁR ZUZANY KEPPLOVEJ

Dá sa Most akceptovať ako doplnok Smeru?

Národniari akoby sa popri nerovnej dvojici koaličných partnerov nezmestili. Ani programovo, a asi ani záujmovo.

Ilustračné foto(Zdroj: TASR)

Časť (bývalých) voličov Mostu si možno aj priala, aby štrajkoval Bugár, nie Danko. Ak by Béla buchol dverami napríklad v prípade Rezníka, ušlo by sa mu aj čosi potlesku vo voličských radoch. U tých, ktorí do poslednej chvíle dúfali, že Most a Smer sú nezlučiteľní.

Doplnkový charakter, ktorý nadobudol Most, je pre mnohých jeho voličov dôvod na obrovskú frustráciu. Radšej by videli nie Danka, ale Bugára ako koaličnú rozbušku.

Na rozdiel od nespokojnej SNS Most vo vyjednávaniach v oblastiach, v ktorých mal ambície, uspel. Prišiel s propodnikateľskými, kontrolnými – protischránkový zákon – a menšinovými témami. Kresáka bolo počuť pri presadzovaní zrušenia amnestií. So Žitňanskej agendou osobného bankrotu a riešenia exekúcií koalícia prebrala Kollárovej strane námet na plamenné videá.

SNS bola o mnoho hlasnejšia – pri IC vlakoch aj pri voľbe riaditeľa RTVS – no s výsledkami je podľa vlastných slov menej spokojná. Odrátajme, že zoznam požiadaviek na odložené koaličné stretnutie, je najmä spôsob, ako nehovoriť o Plavčanovi. Frustráciu v rámci koaličnej trojky však Dankovi môžme uveriť.

Prečítajte si tiež:Prečítajte si tiež: Most-Híd pre drobné úspechy obetoval príliš veľa, myslí si Simon

Nedá sa nevšimnúť si, že programové body SNS znejú ako demo verzia Smeru. S národniarskou razanciou. Aha, Danko v sociálnych témach – 13. plat a vyššia minimálna mzda – len preskakuje Ficove vlaky zadarmo a sociálne balíčky. A cez hrdo znejúce témy ako kúpeľníctvo, štátne aerolinky a cestovný ruch chce posilniť pozíciu svojich pridružených podnikateľov.

Most však pre Smer nie je tematickou konkurenciou. O voličov na juhu a mestských liberálov Smer nesúťaží, môže si tak udržať monopol na populizmus. A pravdepodobne aj pozadie strán je vyrovnané s existenciou tých druhých.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4ZX8 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C4ZX8 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na SME Komentáre


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 002
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 171
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 703
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 116
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 416
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 410
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 318
  8. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 158
  9. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 158
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 122

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

PLUS

Čo sa deje v Smere? Fico drží Kaliňáka aj za cenu, že stranu pochová

Premiér umlčal hlasy, ktoré volali po personálnych zmenách v jeho strane.

EKONOMIKA

PSA bude v Trnave vyrábať elektromobily. Model je tajomný

Koncern PSA Groupe na Slovensku vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Lieková agentúra v Bratislave nebude.

Neprehliadnite tiež

Ešte že vieme prehrávať (Vico)

Karikatúra Fedora Vica na utorok

AUTORSKÁ STRANA BEATY BALOGOVEJ

Na ceste k slobode mnohí padli na kolená

Ak sa slobody teraz vzdáme, tak neistota a cena, ktorú zaplatila celá generácia, ostane stratená.

STĹPČEK MÁRIUSA KOPCSAYA

Dá sa ešte veriť v nemeckú spoľahlivosť?

Stabilita Nemecka je pre celú EÚ rozhodujúca. Vedia to aj aktéri rozhovorov.

KOMENTÁR TOMA NICHOLSONA

Republikánska daňová reforma si berie na mušku chudobných

Návrhy by eliminovali príspevky na zdravotné poistenie, aby kompenzovali zníženie daní pre bohatých.