vané náležitosti, má možnosť odporučiť navrhovateľovi zákona odstrániť nedostatky. Ak navrhovateľ s odporúčaním nesúhlasí, parlamentná väčšina bez rozpravy rozhodne, či súhlasiť bude alebo nie.
Poslanci SDĽ v polovici januára tohto roka odovzdali predsedovi NR SR návrh novely zákona, ktorého cieľom je zabrániť privatizácii finančných inštitúcií po marci 1997. O týždeň neskôr sa dozvedeli, že predseda parlamentu im návrh vrátil s konštatovaním, že nespĺňa požadované náležitosti, a s odporúčaním odstrániť celkom päť nedostatkov - 1. všeobecná časť dôvodovej správy neobsahuje výsledok prerokovania zákona s ministerstvom financií z hľadiska finančných dôsledkov na štátny rozpočet a rozpočty obcí, 2. návrh neobsahuje zhodnotenie nároku na pracovné sily, 3. neobsahuje zhodnotenie nároku na organizačné zabezpečenie, 4. neobsahuje vyplnenú doložku zlučiteľnosti v predpísanej forme, 5. neobsahuje vyjadrenie súvislostí s medzinárodnými zmluvami. SDĽ označila postup predsedu parlamentu za obštrukciu a uviedla, že vládna koalícia chce využiť najskorší možný termín na politicky motivovanú privatizáciu finančných inštitúcií. Zámerom novely SDĽ je privatizácii zabrániť, keďže doterajšie znenie zákona, ktoré mimochodom pripravila SDĽ, zabraňuje iba predaju majetku finančných spoločností, a nie predaju ich akcií.