oslovenskému KNV, nestačí. Z neďalekej sa preto budú musieť sťahovať vodohospodári a stavať si nové bydlo. Hoci peniaze mohli a mali využiť radšej na výstavbu a rekonštrukciu vodovodov a kanalizácií. Občan nemá možnosť zistiť, čo vlastne nové úradníctvo (takmer napospol nositelia správnych tričiek a ich príbuzní a kamaráti) celé dlhé dni robí. Novinári by sa za občana aj spýtali, ale takmer nikde ešte nebola jediná tlačová beseda, kde by na to mali príležitosť. Úrady mohutnejú a o svoje jasné zajtrajšky nemusia mať obavy, veď ak premiér Mečiar povie, že prípadné budúce regionálne parlamenty budú mať 10-15 ľudí, už dnes je jasné, kto bude vládnuť v obciach a mestách.
Slúži ku cti Demokratickej strane, že iniciovala Chartu samosprávy 97 a mimoriadne aktuálne nastolila otázku ratifikácie Európskej charty miestnej samosprávy Slovenskou republikou. Táto charta je od roku 1985 dokumentom, ktorý jasne definuje postavenie miestnych orgánov a práva občanov, podieľať sa na riadení verejných záležitostí. "Pod miestnou samosprávou sa rozumie právo a skutočné možnosti miestnych orgánov v medziach daných zákonom v rámci svojej zodpovednosti a záujmu miestneho obyvateľstva regulovať a riadiť podstatnú časť verejných záležitostí. Toto právo musí byť vykonávané radami a zhromaždeniami, ktorých členovia boli zvolení tajným hlasovaním," možno čítať v článku 3 Európskej charty miestnej samosprávy. Neprimerané narastanie štátnej správy vedno s vyhláseniami premiéra Mečiara o úsporných regionálnych parlamentoch a fakt, že SR zatiaľ chartu neratifikovala, by mali byť pre občana dostatočnými dôvodmi na to, aby podporil Chartu samosprávy 97, iniciovanú starostami mestských častí Bratislavy - Bajanom, Belešom a Hollým.