Autor je spisovateľ a publicista
Výborná knižná publicistka Beáta Beregrad Grünmannová, s ktorou sa virtuálne poznáme nejaký ten mesiac, glosovala nedávno fenomén promovania kníh na sociálnych sieťach. Aj keď sa s autorkou tradične v mnohom zhodneme, mám trochu pocit, že celý problém nestojí len na povrchnosti obalu.
Hoci som nikdy nebol jazykový purista, musím pripustiť, že ma rôzni influenceri, event manažéri a youtuberi (alebo sa už používa júťuberi?) skôr bavia.

Ovplyvňovač a organizátor kultúrnych podujatí by mi pripomínali asi socialistickú propagandu, tak nech sa mladí ľudia aspoň v tomto úplne odpútajú od večných čias. Hoci dnes táto kolekcia novotvarov môže bodať do gramaticky citlivého oka, časom ich určite prestaneme vnímať ako rušivé. Koho dnes už trápi taký ofsajd?
Mal som pred časom diskusiu s najmladšou generáciou o tom, čo vlastne čítajú a sledujú. Keby som tento komentár pridal ku vtipne naaranžovanej fotografii, prepláchol niekoľkými umeleckými filtrami, bude mať v ich vekovej hranici väčšiu čítanosť ako v tejto podobe.
Text na papieri, ale už aj na webe, je pre nich mŕtvy. Nie je výnimkou, že sledujú len tie témy, ktoré im vyskočia ako tzv. „trendy“ alebo ich promuje onen nepekne sa volajúci influencer, ktorého sledujú.