Autori sú členmi tímu Učiace sa Slovensko.
Okolo dokumentu Učiace sa Slovensko sa po zverejnení začiatkom októbra v médiách spustila diskusia, z ktorej chvíľami akoby sa vytrácala zdravá racionalita. Fakty sa dnes interpretujú rôznym, často aj zavádzajúcim spôsobom. Pozrime sa teda najprv na fakty.
1. Učiace sa Slovensko zarezonovalo v spoločnosti. Už jeho prvé tézy, zverejnené pred rokom, vyvolali rôzne očakávania. Popri podporovateľoch sa objavili aj odporcovia, dokonca veľmi tvrdí. Postupne sa ukazovalo, že nielen spája – čo bol jeho pôvodný zámer – ale aj rozdeľuje.
2. Dokument vznikal v kontexte tvorby Národného programu rozvoja výchovy a vzdelávania. Táto úloha je súčasťou programového vyhlásenia tejto vlády. Patrí do kompetencie ministra školstva a je na jeho rozhodnutí, ako ju bude plniť.
3. Minister školstva, ktorý začal túto úlohu plniť, musel z funkcie odstúpiť z úplne iných dôvodov. Procesu tvorby dokumentu to neprospelo, aj keď ho nijako výrazne nepoznamenalo.
4. Učiace sa Slovensko ako autorský dokument vznikol na zadanie ministerstva školstva. Predstavuje predovšetkým širokú koncepciu a víziu, obsahujúcu charakteristiku súčasného stavu a jeho problémov, ako aj návrh opatrení na ich riešenie. Koncepčný charakter dokumentu bol zrejmý už v marci, keď jeho plná verzia bola daná na verejnú diskusiu, čo nikto nespochybňoval. Aj preto autori počas tvorby finálnej verzie nevideli problém v tom, že pôjde o koncepciu a víziu, ktorej obsah sa spracuje do realizačnej podoby Národného programu (ako píšu v úvode k finálnej verzii).