SME

Rok 2008: Napriek všetkému, to bol dobrý rok

Konečný verdikt o krátkom, štrnásťročnom živote slovenskej koruny: 30,1260

Matúš KrčmárikMatúš Krčmárik

V tom roku sme už boli zvyknutí, že vládne Fico s Mečiarom a so Slotom. Samozrejme, môžeme hovoriť o podlezení latky, o novej úrovni absurdnosti výhovoriek, ale samotný obsah prekvapujúci nebol.

Slotova SNS sa snaží zarobiť na teplom vzduchu, Smer rozoberá totem bývalej pravicovej vlády, druhý dôchodkový pilier. To fakt? Nič nové, zívam od nudy a v duchu prepínam kanál.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hlavnou udalosťou roku 2008 bol v skutočnosti rok 2009, teda blížiace sa prijatie eura. S napätím sme sledovali spanilú jazdu za posilnením, stretnutie ministra financií s finančníkmi, s ktorými sa v čase uzatvárania kurzu určite bavili o formule, ženách a počasí. Konečný verdikt o jej krátkom, štrnásťročnom živote: 30,1260? Čo to je?

SkryťVypnúť reklamu

Nemohlo to byť rovných tridsať? A čo tá nula na konci? Strach zo zdražovania ubezpečovanie vlády, že nezdražie, že práve ona to bude kontrolovať.

Prečítajte si tiež: Rok 2008: Veľké kauzy prvej vlády Roberta Fica Čítajte 

Asi tak ako kontrolovala emisie a rozhovory smeráckeho ministra s finančníkmi, patrilo sa dodať v slušnej spoločnosti.

Vnučka v spote vysvetľuje vystrašenej banke, že mení sa mena, nie cena. Naozaj sa niekto čudoval tej babke, že sa bojí, keď od vlády počúva, že sa v obchodoch nezmení cena, teda zemiaky budú naďalej stáť 25, len namiesto SK tam bude eur. Samozrejme, jej dôchodok sa po novom vydelí číslom 30,1260 (zase tá nezmyslená nula).

Mení sa cena, nie hodnota, alebo ako by sa to dalo naformulovať, sa však nerýmuje, na slogan je to nevhodné.

A veď čo, nakoniec sme to prežili, euro sme prijali, možno sme si aj zvykli.

SkryťVypnúť reklamu

Osobný dodatok: Autor tohto textu v roku 2008 absolvoval štátnice a (nateraz) sa definitívne rozhodol, že svoju budúcnosť spojí so zahraničným spravodajstvom. Bol to dobrý rok.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Kam smerujú peniaze bohatých?
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  1. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  2. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  3. Kam smerujú peniaze bohatých?
  4. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  6. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  8. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 931
  2. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 034
  3. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 4 603
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 940
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 3 869
  6. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 589
  7. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 2 523
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 328
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Je trestuhodné, ak Slovensko (i Česko) vedia o sebe tak málo, že musíme tipovať.


Ľubomír Jaško

Slovenský škandál na pražskom knižnom veľtrhu.


37

Zavádza sa nový katalóg výkonov, ale potrebujeme oveľa viac.


Ondrej Lunter
Kremeľ.

Historický revizionizmus Kremľa: stav v regióne strednej a východnej Európy


Katarína Klingová 4
SkryťZatvoriť reklamu