Autor je publicista
Aj človek, ktorý na kazateľov nového techno-náboženstva hľadí s istou dávkou skepsy, sa pri sledovaní priameho prenosu vzletu rakety Falcon Heavy iba ťažko ubránil silným emóciám či dokonca dojatiu.
Áno, nepochybne v tom bol obrovský kus marketingu. Boli časy, keď sme spolu s družicami do vesmíru posielali nahrávky vtáčieho spevu, Beethovenove skladby či pozdravy v šesťdesiatich ľudských jazykoch.
Elon Musk tam teraz poslal svoje auto, tiež výtvor ľudskej inteligencie a šikovnosti, rovnako však symbol doby, keď sa vesmírne lety stávajú privátnym dobrodružstvom vyvolených. Napriek týmto výhradám to Muskovi s radosťou hltáme aj s navijakom. Nie preto, že by sme nevideli koľko sebastrednosti tento projekt obsahuje, ale preto, že z podobných udalostí dokážeme čerpať niečo, čo nám naliehavo chýba.
V posledných rokoch svojho života Abraham Maslow aktualizoval svoju pyramídu ľudských potrieb tak, že na jej vrchol doplnil potrebu transcendencie. „Transcendencia sa vzťahuje k najcelistvejšej úrovni ľudského vedomia, ktoré sa už nezaoberá iba sebou, ale nachádza svoj životný zmysel ako súčasť väčšieho celku, spoločenstva ľudských bytostí, všetkých živých tvorov a celého kozmu,“ napísal Maslow vo svojej knihe The Farther Reaches of Human Nature.