Autor je umelec a publicista
Éra digitálneho marketingu so sebou prináša nové termíny. Napríklad „influencer“, teda človek, ktorý má vplyv na sociálnych sieťach. Jeho profil sleduje množstvo užívateľov, jeho príspevky majú vysokú zdieľanosť a to, čo „postne“ , si všimnú tisíce ľudí.
Okrem šírenia myšlienok, informácií či výsledkov svojej tvorby má influencer aj vysoký potenciál propagovať produkty, služby a značky. Venuje sa tomu celá odnož reklamného biznisu – „influencer marketing“.
V rámci rozširovania svojich obzorov som sa nedávno prihlásil na online kurz, ktorý pripravila istá americká univerzita. Kurz sa okrem iného venoval aj „influencer marketingu“. Jedna z lekcií obsahovala návod, ako s influencermi nadviazať priateľstvo. Základ je nebyť vtieravý.
Keď si vytypujete influencera, na začiatok si všímajte, čo ho zaujíma, sem tam olajkujte nejaký jeho príspevok, postupne môžete začať komentovať, to čo prjíma, samozrejme tak, aby ste pôsobili priateľsky a milo.
Po čase si vás influencer možno všimne a otvorí sa vám cesta k nadviazaniu priameho kontaktu.