Autor je teológ a publicista
Podľa agentúrnych správ asi 1500 ľudí pochodovalo v polovici februára 2018 v oravskom Tvrdošíne proti Dohovoru Rady Európy o predchádzaní násiliu na ženách a domácemu násiliu a o boji proti nemu.
Dialóg, ktorý by umožnil ratifikáciu dohovoru, bol v lete 2017 zmrazený. No pochod v Tvrdošíne a vyhlásenie jedenástich cirkví, ktoré sa čítalo v kostoloch 25. februára 2018, ukazujú, že takto viditeľne akceleruje kresťanský aktivizmus, ktorý neberie do úvahy pluralistický model kresťanskej teologickej reflexie a pestrosť kresťanskej viery a jej organizácie. V druhom slede vstúpil takto zdola do spoločenského diania ako najucelenejší a zdanlivo jediný platný model kresťanského vnímania spoločenskej reality.
Novú energiu tomuto hnutiu dodala aktivistická interpretácia Dohovoru Rady Európy (mimochodom Rada Európy je širšie spoločenstvo krajín ako EÚ a momentálne má 47 členských krajín vrátane Ruska, Gruzínska či Turecka) o predchádzaní násiliu na ženách, ktorá sa podobá šíreniu poplašnej správy.
Venovali sa jej v slovenských katolíckych kostoloch počas uplynulých mesiacov napríklad politik, bývalý poslanec a bývalý funkcionár kresťanskej politickej strany Vladimír Palko, známy sociálne angažovaný rímskokatolícky kňaz Marián Kuffa, a to v spolupráci s vedúcimi osobnosťami občianskych združení, ktoré boli hlavnými ideovými lídrami referendovej kampane ako Anton Chromík a iní.
Brať ich vážne
V zásade ide o ľudí, ktorých si máme pre ich ľudské kvality aj občiansku či spoločenskú angažovanosť dôvod vážiť a rešpektovať. No jestvuje aj zopár dôvodov prečo treba s ich postupom v tomto smere vážne nesúhlasiť.