Už je to vyše 20 rokov, čo sa svet s údivom dozvedel, že výrobcovia cigariet zámerne pridávajú karcinogény do svojich výrobkov, aby boli návykovejšie.

Zdá sa, že sme dospeli do podobného bodu so sociálnymi médiami. Facebook obviňujú, že dovolil britskej firme hacknúť profily 50 miliónov užívateľov, ktorá ich údaje neskôr predala – vo finále úspešnej – predvolebnej kampani Donalda Trumpa pred americkými prezidentskými voľbami 2016.
Zatiaľ čo zakladateľ spoločnosti Mark Zuckerberg tvrdí, že facebook prospieva ľudstvu tým, že zbližuje ľudí a eliminuje „strážnikov“, brániacich voľnému prúdu informácií – čiže tradičné médiá – v skutočnosti je facebook obchodným modelom založeným na predaji prístupu k jeho dvom miliardám užívateľov pre korporácie snažiace sa ovplyvniť ich správanie.
Väčšina iba propaguje autá či počítače, ale – ako už teraz vieme – prinajmenšom jedna spoločnosť si uvedomila, že existuje ešte väčší trh pre vyfabrikované správy, predsudky a spory.