ra vnútra boli v tzv. okresoch druhého a tretieho typu na okresných policajných riaditeľstvách zrušené funkcie riaditeľov odborov správy kriminálnej polície. Tento krok je ďalším príspevkom Gustáva Krajčiho k sťaženiu práce polície a k jej postupnému znefunkčneniu. Jeho predchodca Ľudovít Hudek skompromitoval políciu skoro dokonale. Krajči pre úplnú diskvalifikáciu slovenského Policajného zboru vytvára dokonca inštitucionálne zázemie.
Minister vnútra de facto zrušil Prezídium Policajného zboru tým, že mu odobral právnu subjektivitu a urobil z neho iba jednu zo sekcií svojho ministerstva. Centrálne a odborné velenie v polícii bolo premenené na politicky centralizované vedenie. Policajné prezídium sa po nekompetentných zásahoch Gustáva Krajčiho stalo iba akýmsi metodickým ústavom bez kompetencií veliaceho policajného orgánu. Velenie v polícii v súčasnosti formálne vykonáva osem krajských policajných riaditeľstiev, vytvorených na základe zákona o územnosprávnom členení. Riaditelia týchto veliteľstiev priamo podliehajú ministrovi - politikovi. To je inštitucionálny predpoklad pre politické riadenie polície. Vytvorením krajských riaditeľstiev však došlo aj k vzniku nových funkcií, a teda aj mzdových nárokov pre nových funkcionárov. Následkom toho neostávajú finančné prostriedky na odmeňovanie riadiacich pracovníkov, ktorí sú zodpovední za boj s kriminalitou priamo na okresoch. Tak v niektorých z nich boli zrušené funkcie riaditeľov odborov kriminálnej polície. A to je inštitucionálny predpoklad pre znefunkčnenie polície.