Smerodajnejšie než postrehy, ktoré k návrhu rozpočtu EÚ šírili Juncker s Oettingerom (rozpočtový komisár), bude prijatie na národných dvorcoch.
Až tam sa ukáže, či krátenie kohézie a pôdohospodárstva je fakt „mierne“, ako si myslia v EK, alebo by bol zaslúžený razantnejší prívlastok.
Ticho niekoľko hodín po promócii návrhu preruší prvý minister či premiér už čoskoro.

Informácií, že fiškálny výhľad na roky 2021 až 2027 je najvýbušnejší, odkedy Únia existuje, už bolo veľa.
Nevraviac o náloži nefiškálnej, ktorou je previazanie fondov na stav právneho štátu v tej-ktorej krajine. Kaczynskému s Orbánom sa už čká, ale nie je vylúčené, že na kvalitu demokracie zareve aj Slovensko.
To, že do hlasovania o rozpočte chce Západ prepašovať kvalifikovanú väčšinu – čiže nie jednomyseľnosť, je akurát dosť na tušenie hromov-bleskov z Visegrádu. Navyše, v návrhu sa môžu skrývať ďalšie pasce.
Bez peňazí od čistého prispievateľa z Veľkej Británie totiž vyzerá päť percentné zoštíhlenie nie celkom dôveryhodne, aby predtucha akejsi „zrady“ vyprchala úplne.