Zapamätá si história Marka Zuckerberga ako digitálneho inovátora (podobne ako Steva Jobsa či Billa Gatesa) alebo ako tvorcu digitálneho monštra?

Aj to bola jedna z otázok, ktorým tento týždeň čelil zakladateľ Facebooku pred európskymi poslancami. Po prepuknutí škandálu Cambridge Analytica začiatkom roka sa na sociálnu sieť zniesla nevôľa médií a politikov z rôznych krajín.
Médiám prebral klientov, konkrétne reklamné príjmy. Politici zistili, že Cambridge Analytica vďaka dátam od Facebooku ovplyvňovala voľby v rôznych krajinách sveta.
Predtým, ako mal šéf Facebooku predstúpiť a vypovedať pred americkými kongresmanmi a senátormi minulý mesiac, najal si poradcov a právnikov, aby mu poradili, ako komunikovať s politikmi. Nejde o nič zvláštne, podobné opatrenia urobili už mnohí pred ním.
Dôležité však bolo, ako reagoval, čo povedal a ako sa tváril.