Autor je poslanec NR SR za SMER-SD a bývalý minister kultúry
Najsilnejšia opozičná strana SaS chce zmeniť financovanie slovenských filmov. Navrhuje zákonom, aby predmetom ich podpory nebol vývoj diela, čiže scenár, a aby sa podpora z Audiovizuálneho fondu neudeľovala projektom, ktoré už získali podporu z iných verejných zdrojov, napríklad z RTVS. Údajne z obavy, že za jeden film zaplatíme viackrát.
Poslanci vládnej koalície zase otvorene hovoria o tom, že im v Audiovizuálnom fonde a aj v ďalších verejnoprávnych kultúrnych fondoch chýba politický a štátny vplyv. Niečo sa v kultúre deje.
Podporení už nedostanú

Návrh, aby sa podpora z Audiovizuálneho fondu neudeľovala projektom, ktoré už získali podporu z iných verejných zdrojov, je zásadný a hlúpy. Zásadne hlúpy.
Predkladatelia avizovali, že ho chcú do dokonalosti doviesť tak, že zoberú peniaze zo zmluvy so štátom, ktoré dostáva RTVS na výrobu svojej pôvodnej tvorby, a presunú ich do Audiovizuálneho fondu. (Z čoho by STV vyrábala dokumenty, rozprávky, seriály, filmy, teda to, čo od nej zákon vyžaduje, nevedno.)
Každý, kto niekedy sedel v kine, videl už pri úvodných titulkoch, koľko rôznych subjektov sa podieľa na financovaní filmu, najmä európskeho. Film je drahý špás, a preto sú na účel jeho nakrútenia vymyslené všemožné fondy, národné aj celoeurópske a súčasne vzájomné spolupráce týchto zdrojov. Kooperácia týchto fondov a verejnoprávnych vysielateľov je všade úplne samozrejmá a nevyhnutná.
Aby sme nechodili pre príklad ďaleko, keď sme závideli Čechom boom ich filmovej tvorby už v deväťdesiatych rokoch, všetci sme vedeli, že by to nebolo možné bez spájania financií z ich štátneho kinematografického fondu s peniazmi z Českej televízie.