SME

Ak Trump vôbec pozná ten pocit, za dnešné slová sa bude hanbiť

Kim nemiluje svoju krajinu, ako tvrdí Trump. Miluje len svoju moc nad ňou.

Matúš Krčmárik.Matúš Krčmárik. (Zdroj: SME)

Záber ako si americký prezident oduševnene podáva ruku s najbrutálnejším diktátorom súčasnosti sa zaradí medzi historické fotografie porovnateľné s posedením lídrov víťazných mocností na Jalte alebo so stretnutím Nixon – Mao.

Žiaľ, zrejme sa zároveň zaradí medzi momenty, ktoré priniesli so sebou veľké očakávania, no ostala len trpká príchuť a pocit hanby, u tých, ktorí ho niekedy mali.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď totiž niekto hovorí, že on svojou osobnou charizmou prinútil diktátora zmeniť postoje a že netreba diplomaciu, ale stačí uprený pohľad do očí, buď vedome klame, alebo verí vo svoju nekonečnú dokonalosť. Alebo je to Donald Trump, teda kombinácia oboch možností.

SkryťVypnúť reklamu

Pohľad do duše

Aj George W. Bush začal svoje prezidentovanie pohľadom do očí Vladimira Putina, pričom mu vzhliadol do duše a na svojom ranči v Texase pochopil, že sa s Ruskom bude dobre spolupracovať v boji proti terorizmu. Vládnutie končil krátko po ruskej invázii do Gruzínska.

Prečítajte si tiež: Trump si podal ruku s diktátorom, rozhorčil viacero kritikov Čítajte 

Ani Nixonova cesta do Číny nebola začiatkom 70. rokov dôvodom ideologických zmien v Číne.

Po prvé, Mao vtedy jednoducho potreboval spojenca (alebo aspoň nenepriateľa) v geopolitickom súboji so Sovietskym zväzom, a k skutočným zmenám prišlo až po smrti legendami opradeného predsedu.

Takže nie Nixon, ale Teng Siao-pching zmenil Čínu na súčasný mix kapitalizmu a diktatúry jednej strany.

Skutočné zmeny sa neodohrávajú na priamych stretnutiach lídrov, ani na veľkolepých tlačových konferenciách, ale na zdĺhavých rokovaniach na nižších úrovniach. Nixon mal v Číne svojho Kissingera, Trump má… Pompea.

SkryťVypnúť reklamu

Demokraticky zvolený líder by sa pri podobných udalostiach mal aspoň vyvarovať slov, za ktoré sa neskôr môže hanbiť.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom G5DFR na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Severokórejská kríza
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 082
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 689
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 998
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 773
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 293
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 658
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 248
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 195
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

USA strácajú veľkú časť moci a vplyvu.


Carl Bildt 6
Maďarský premiér Viktor Orbán.

Je to posledná etapa dlhej a premyslenej vojny.


Rényi Pál Dániel 23

Nemajú veru oni žiadne limity v tomto.


26
Ilustračné foto.

Únia sa môže posunúť do roly veľmoci.


31
  1. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť
  2. Ľudmila Križanovská: Charakter človeka sa spozná v náročných životných situáciách. Je to naozaj tak?
  3. Tomas Hlavaty: Ateizmus a viera: Dve pasáže z Levovej homílie, ktoré vyvolávajú pochybnosti
  4. Ján Škerko: Sme vo vesmíre sami? Vesmírna prázdnota vo veľkom ničom
  5. Vladimír Krátky: Cintľavky - zobuďte sa !
  6. Milan Srnka: Quo vadis, hokejová reprezentácia?
  7. Štefan Šturdzík: Po boji je každý generál.
  8. Anna Miľanová: Obchodovanie áno. Dačo za dačo. Zakúpenie, výmena, či iné ocenenie kvality tovaru.
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 241
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 323
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 933
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 916
  5. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 7 609
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 570
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 047
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 628
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu