Tabakový priemysel má za sebou pestrú históriu zahmlievania alebo klamstiev o účinku svojich výrobkov.
Prehnané tvrdenia o výhodách cigaretových filtrov či cielené pestovanie závislosti medzi zraniteľnými a mladými ľuďmi.

Ak existuje morálne šedá marketingová praktika, predajcovia legálnych drog, ktoré vedú v rebríčku usmrtených používateľov, ju takmer isto skúsili použiť. Tabakové firmy spravia všetko pre to, aby sme ich výrobky vnímali ako súčasť bežného života. Nečudo.
Moment, v ktorom začneme o cigaretách rozmýšľať nie ako o nepeknom zlozvyku, ale ako o nebezpečnej droge, bude pre tabakový priemysel osudný.
Skúsme si spraviť skúšku správnosti. Ak by dnes prišla firma s novou látkou, ktorá vzbudzuje príjemné pocity, ale spôsobuje silnú závislosť a zvyšuje riziko vzniku rakoviny, pustil by ju niekto na trh? Skôr nie. Tabakové firmy prežívajú vďaka spoločenskej zotrvačnosti.