Facebook nie je váš priateľ. A nech to zaznie rovno na úvod: Facebook vám nepredáva veci, nepredáva vám tovary, pre túto – a nielen túto – sociálnu sieť ste tovarom vy. A predáva vás.
Tým sa dá v skratke vysvetliť celá podstata problémov, ktoré sa okolo tejto sociálnej siete kopia. A tiež prečo prejavuje žiadnu alebo len minimálnu ochotu pozrieť sa do zrkadla a napraviť sa.

Isteže, dôvody ohromného prepadu hodnoty tejto spoločnosti sú prinajmenšom na prvý pohľad iné.
Zlé výsledky za druhý kvartál, stagnujúci rast používateľov (Severná Amerika), na niektorých trhoch dokonca (Európa) strácanie. A veľké náklady na lepšiu ochranu osobných údajov.
No trochu hlbšie sa ukrývajú ďalšie príčiny: neschopnosť pripustiť si systematické zlyhávanie napríklad pri šírení nenávistného obsahu a neochota to rázne riešiť.
Politici, ktorých to už prestalo baviť, zneužívanie postavenia na trhu aj regulátori, ktorí nahlas rozprávajú o opatreniach proti podobným monopolom – pozrite sa na na Google aj s jeho rekordnou pokutou.
A nová konkurencia: opýtajte sa detí, či sú na Facebooku a čo iné a prečo radšej používajú.