V utorok popoludní, krátko po oficiálnom sprístupnení zdvíhacieho mosta nad čunovskou malou plavebnou komorou, vďaka ktorej môžu lode z hlavného toku Dunaja vplávať do jeho starého koryta, sa redaktori SME snažili získať informácie o perspektíve tohto stavebného kroku. "Nová plavebná komora s troma priepustnými vrátami, medzi ktorými sa bude, podľa potrieb plavby, vyrovnávať hladina hlavného toku s hladinou v starom koryte Dunaja, ponúka aj sprístupnenie cesty z Čunova do obcí Bodíky, Vojka pri Dunaji a Dobrohošťa," uviedol Ing. Oto Baranec, riaditeľ Steel OK Levice, dodávateľa vrát a 200-tonového zdvíhacieho mosta. "Účastníci cestnej premávky si tak pri ceste z Čunova povedzme do Bodíkov ušetria doterajšiu približne 100-kilometrovú obchádzku," dodáva Ing. O. Baranec, "pretože do uvedených obcí sa do dnešného dňa dalo dostať iba cez priehradný múr v Gabčíkove. Otázkou však zostáva, kedy, ale najmä ako vyrieši maďarská strana svoj postup v Dunakiliti."
Je nesporné, že v súvislosti s neuskutočneným stretnutím premiérov V. Mečiara a Gy. Horna sa i na stavbe v Čunove šíria rôzne dohady. Jedna z verzií osvetľujúcich diplomatický nezdar, sa opiera o tvrdenie, že maďarský premiér si údajne dal podmienku: K stretnutiu dôjde, ak sa slovenská strana vzdá prác súvisiacich s priehradným múrom v Čunove. Viacerí stavební i technologickí dodávatelia čunovskej plavebnej komory o tom síce tiež počuli, ale odmietli podobné kalkulácie komentovať. Július Binder, riaditeľ š. p. Vodohospodárska výstavba v Bratislave, sa pre SME v tejto súvislosti vyjadril: "Nie je mi známe, prečo sa neuskutočnilo stretnutie Gy. Horn - V. Mečiar, no môžem potvrdiť, že nikdy pri rokovaniach, ktoré boli pripravované na referentskej úrovni, neboli reči, že by sa práce v Čunove mali zastaviť. To je výplod chorej fantázie. O zachovaní funkcie v Čunove rokujeme a Čunovo maďarská strana nespochybňuje. Jednoducho, v Čunove Maďari nevidia prekážku."