Novinári a médiá celkovo zažili náročných pár rokov. Na mnohých miestach zostáva dôvera v tlač nízka a verejnosť si zúfa nad negatívnym tónom správ. Politici od Donalda Trumpa („fake news“) cez Roberta Fica („špinavé protislovenské prostitútky“) až k Milošovi Zemanovi (mávanie kalašnikovom „na novinárov“) využívajú túto atmosféru, aby získali lacné body a odvrátili pozornosť od káuz a neschopnosti.
Podľa Inštitútu Reuters pri Oxfordskej univerzite len 34 percent Slovákov dôveruje správam. Ešte prekvapivejšie zistenie ukazuje, že iba 45 percent ľudí verí zdrojom, ktoré sleduje, čo znamená, že väčšina ľudí dobrovoľne konzumuje médiá, ktorým neverí.
U susedov sa majú veci ešte horšie: 31 percent Čechov a 29 percent Maďarov verí správam. Zvyčajné vysvetlenie znie, že nízka kvalita a negatívny tón správ sú problémom, ktorý prichádza od novinárov a nie zo strany čitateľov/divákov. No čo, ak je to naopak?