Od dnešného dňa nadobúda účinnosť novela zákona o štátnych symboloch a ich používaní. Táto právna norma by zrejme nevyvolala väčší rozruch nebyť toho, že obsahuje aj zmienky o používaní štátnej vlajky a hymny iného štátu, pričom sa v oboch prípadoch zmieňuje o prítomnosti oficiálnej delegácie iného štátu. Pretože sa zákonom upravuje používanie štátnych symbolov v štátnych orgánoch a inštitúciách, nemožno mať voči požiadavke prítomnosti oficiálnej delegácie iného štátu pri hraní jeho hymny alebo použití jeho vlajky žiadne výhrady. Inak povedané, neexistuje legitímny dôvod, prečo by sa štátne symboly cudzieho štátu mali v štátnych orgánoch a inštitúciách SR používať pri inej príležitosti ako počas návštevy delegácie príslušného štátu.
V poriadku však už nie je schválený návrh poslankyne Z. Lazarovej (HZDS), že štátny znak iného štátu sa môže používať na vonkajšie označenie iba tých budov, kde sídlia zastupiteľské úrady cudzích štátov. Ako upozornil J. Čarnogurský (KDH), budovy zastupiteľských úradov sú výsostným územím cudzích štátov a Slovensko im nemôže nariaďovať, či a aký znak majú mať na budove. To však nie je jediný neprimeraný aspekt tohto rozšírenia novely. Nemenej nebezpečné je, že sa ním naznačuje spôsob, akým možno narušiť hranicu medzi tým, čo si štát prostredníctvom práva môže dovoliť voči svojim orgánom a voči svojim občanom.