Odbiť ďalší veľkolepý plán SNS, konkrétne vymáhanie odvodu vo výške 2,5 percenta z tržieb predajcov potravín, je až otupne jednoduchá činnosť. Samozrejme, je to celkom obyčajná hlúposť, vydieranie reťazcov (teda zákazníkov), ktorého výsledkom bude tajomný fond so 150-miliónovým ročným príjmom.
Stačí sa pozrieť, čo sa má z fondu financovať, o čo pôjde: „Odbyt poľnohospodárskych výrobkov, analýzy, prieskumy, výstavy a prezentácie."
Čiže v preklade, štát bude od svojich kamarátov kupovať repku a marketingové nezmysly, ktoré by inak nikto nekúpil. A celé sa to vykoná pod klamlivou zámienkou akejsi strategickej potravinovej sebestačnosti.
Odvod nemá v takom vysoko konkurenčnom a otvorenom prostredí žiadnu logiku. Kto trafí do dverí, chápe, že to dopadne presne tak, ako keď SNS robí čokoľvek: na potravinovej sebestačnosti sa nezlepší nič, akurát predsedovi kamaráti budú o čosi zámožnejší.
Nehovoriac o tom, že Slovensko žiadnu potravinovú sebestačnosť nepotrebuje.