Autor je scenárista a publicista
Koncernu Nike sa v ostatných rokoch v globálnej aréne darí. Obrat firmy dosiahol vlani zhruba 34 miliárd dolárov. V neposlednom rade aj vďaka kontroverznej, podľa niektorých mimoriadne nápaditej, podľa iných nekorektnej inzercii.
Napríklad: Nike a Tiger Woods. Koncern s ním „pracoval“ aj vtedy, keď sa na istý čas vytratil z ratingu najlepších golfistov sveta. (Pre háklivé súkromné aféry či zdravotné problémy.) Túto stratégiu nevyčítajú Nike iba konkurenti, ale aj časť verejnosti. Či už významní športovci, alebo bežní zákazníci. S argumentom: koncernu „nejde o vec“, o konkrétnych ľudí, ale iba o zisk.
Marketingoví šamani firmy si však kritiku neveľmi všímajú. Už dávnejšie sa presvedčili, že rozruch okolo hviezd, s ktorými spolupracujú, účinnosť reklamy znásobuje.
Preto sa, po istom váhaní, rozhodli osloviť aj Colina Kaepernicka. Hráča amerického futbalu, s ktorým už dva roky tímy NFL odmietajú podpísať zmluvu. Napriek tomu, že ide o jedného z najlepších quarterbackov.
Na protest pokľakol
Pred dvoma rokmi totiž Colin, quarterback San Francisco 49, pred zápasom, počas hrania americkej hymny pokľakol. Na protest proti policajnému násiliu a rasizmu. Vyslúžil si tým nenávisť konzervatívnych, zväčša bielych fanúšikov. Kaepernicka a ďalších čiernych športovcov, ktorí sa odhodlali protestovať rovnakým spôsobom, verejne pokáral aj Donald Trump.