SME

Kto a prečo hysterizuje slovenského voliča?

Dokument v žiadnom prípade neobsahuje pôdorys mešít, ktoré musíme postaviť.

Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová.Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová. (Zdroj: SME)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Slovenská politika opustila doménu faktov. Fakty pre diškurz okolo paktu o migrácii nie sú pre väčšinu politických strán podstatné. Práve naopak.

Narúšali by komunikačné ťaženie populistov, ktorí nemohli vynechať takú veľkolepú šancu hádzať sa k nohám najxenofóbnejšieho voliča.

Samozrejme, výlučne vo svojom, a nie v záujme krajiny.

Prečítajte si tiež: V Smere odkazujú Lajčákovi, nech pakt neberie osobne Čítajte 

Miroslav Lajčák sa drží faktov a vysvetľuje, že to, čo populisti maľujú ako pozývací list pre nepriateľské vojská, je odporúčací dokument, ktorý Slovensko na nič nezaväzuje.

SkryťVypnúť reklamu

A v žiadnom prípade neobsahuje pôdorys mešít, ktoré Slovensko bude musieť postaviť.

Voliča hysterizujú najmä vyprázdnené strany, ktoré sa témy migrácie chytajú ako záchranného kolesa, aby ich udržalo na hladine voličskej pozornosti. Bez akejkoľvek politickej zodpovednosti.

Menia slovo migrácia na spúšťač nenávisti a strachu bez akéhokoľvek kontextu, a to aj vtedy, ak dokument hovorí o Slovákoch v zahraničí.

Lajčák chápe, že ak má ešte nejaké medzinárodné diplomatické ambície, nemôže meniť svoju rétoriku podľa toho, ako veľmi sa Robert Fico alebo Andrej Danko cítia politicky ohrození.

Lebo mnoho jeho medzinárodných kolegov ešte stále verí na fakty.

Miroslav Lajčák

Bývalý minister zahraničných vecí Miroslav Lajčák.

Lajčák bude radiť Ficovi v otázkach národnej bezpečnosti.


TASR 98
Srbský prezident Aleksandar Vučič a Miroslav Lajčák, osobitnývyslanec EÚ pre dialóg medzi Belehradom a Prištinou.

Lajčákovi sa končí mandát vyslanca EÚ pre dialóg medzi Srbskom a Kosovom.


TASR
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  3. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  4. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  6. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  1. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  2. Záver vojny bol pre mnohých Slovákov životnou skúškou
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá
  4. LESY SR otvorili Poľanu: Nová cesta pre ľudí aj prírodu
  5. Tatra banka uvádza nový produkt Digitálna hypotéka
  6. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji
  7. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas?
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 852
  2. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 7 710
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 912
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 3 774
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 % 3 407
  6. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu 2 738
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 505
  8. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 287
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Kreslí Mikuláš Sliacky.


3
Peter Schutz

Podpora Ukrajiny má najvyšší potenciál držať pokope elektorát demokratických strán.


14
Premiér Robert Fico na podujatí Smeru v Handlovej.

Robert Fico sa možno chystá na predčasné voľby, ale to nás nemá prečo zaujímať.


24
Mariana Čengel-Solčanská. (Zdroj: ARCHÍV M.Č.S.)

Od nakrúcania Fričovho Jánošíka uplynulo práve deväťdesiat rokov.


5
SkryťZatvoriť reklamu