Zajtra sa bude v slovenských kostoloch čítať pastiersky list proti znesväcovaniu nedele. Príčinu tohto negatívneho javu nevidia slovenskí biskupi len v práci bez oddychu, do ktorej ľudí ženie konzumný spôsob života, ale aj v presadzovaní víkendu na úkor kresťanského charakteru nedele. Spomínaná problematika sa momentálne navonok sústreďuje na problém nedeľného predaja, sú s ňou však spojené aj náznaky cirkevného ťaženia proti iným „nenedeľným“ aktivitám.
Kým slovenskí biskupi vo svojom pastierskom liste obhajujú kresťanský charakter nedele a nedeľného odpočinku a zotrvávajú pri akcentovaní siedmeho dňa odpočinku na obdivovanie Božieho diela a ich adresátom je kresťan, niet najmenšieho dôvodu sa ateistom pozastavovať (netreba robiť iným to, čo nechceme, aby robili nám – napríklad). Alebo inými slovami – tolerancia a empatia nemusí byť len Božím dielom.
Ak predstavitelia cirkvi útočia na supermarkety a niektoré inštitúcie, ktoré nerešpektujú deň odpočinku (robí tak väčšina médií napríklad) a pomáhajú si aj štátnymi zákonmi a novým Zákonníkom práce, ktorý bude platiť od 1. apríla 2002, môžeme sa pohybovať v rovine legislatívneho sporu a pracovného práva – čo je prijateľná platforma na polemiku. Hoci prečo by mali napríklad ateisti prísť o nedeľné nákupy a zábavu v Auparku či Poluse, lebo cirkev to tak vidí, nie je vôbec jasné. A zrejme je aj na hrane s ústavou. Nehovoriac o tom, že najviac prehreškov proti prikázaniam sa nedeje na nedeľných nákupoch. Ak však predstavitelia cirkvi namierili svoj útok aj na skutočnosť, že človeka o zážitok z nedeľného obdivu Božieho diela „oberá nedeľný zhon za prácou, ziskom a hľadaním vlastných záujmov, čo aj prístupných, ako je šport, rekreácie, turizmus“, touto formuláciou už zasahujú aj do oblasti ľudských slobôd a práv, kde skutočne nemajú čo robiť a mali by byť prinajmenej zabrzdení, kým nie je neskoro.