garantuje vklad formou finančných injekcií do budovania nových kapacít. Iba pred pár dňami zaplatil Slovenský plynárenský podnik za 6 % akcií Nafty Gbely približne polovicu ceny, ktorú do podstatne väčšieho balíka akcií, 45, 9 %, vložila Druhá obchodná, a. s. Štátny podnik sa tak dostal do úlohy žiadateľa o spoluprácu, ktorú si zabezpečuje aj predplácaním zlomkového vplyvu v uvedenom podniku. Iba na Slovensku môže totiž vzniknúť situácia, keď sa významný článok slovenského plynárenského priemyslu bez škrupúľ daruje do súkromných rúk. Za neprimerane nízku cenu a, podľa deklarácií väčšiny vysokopostavených úradníkov FNM SR a bez výnimky celej vlády, dokonca neznámym záujemcom. Sám predseda vlády sa nedávno pred zrakmi televíznych divákov posťažoval, že Slovensko ako štát má síce plynárenský podnik, zásobníky plynu však vlastnia súkromné osoby. O úprimnosti jeho rozhorčenia možno síce oprávnene pochybovať, reálnosť situácie však vykreslil absolútne presne. A tak sa dnes štát stal prosebníkom voči akcionárovi V. Poórovi a ďalším "utajeným" vlastníkom.
Podľa ekonomického experta Viliama Vaškoviča FNM v súvislosti s touto privatizáciou porušil zákon 92/1991 Zb. Je presvedčený, že prevod akcií sa uskutočnil v rozpore so schváleným privatizačným rozhodnutím z 20. 2. 1992, ktorý vtedy schválila vláda. Na základe $ 28/5 bolo toto rozhodnutie totiž viazané na inštitút rozhodnutia o privatizácii a nie na návrh rozdelenia akcií. Pre úpravu rámca privatizácie, ktorá sa uskutočňovala priebežne od jej počiatkov, však bolo umožnené Fondu konať tak, ako v auguste pred rokom a pol. Koalícia aj opozícia môžu zase "vďaka" takzvanej Plesníkovej novele z roku 1994 vykladať kroky FNM SR odlišne.