Rozhodnutie vlády SR o zrušení referenda nemohlo nikoho prekvapiť - dalo sa očakávať, že ak je možné čo len trochu vytvárať zdanie zákonnosti v skutočnosti nezákonných či protidemokratických krokov, nebude slovenská vláda váhať. Tak ako neváhala vlani pri zrušení referenda o NATO a o priamej voľbe prezidenta, tak neváhala ani včera, v prvý deň prevzatia prezidentských právomocí, svoj krok zopakovať.
Možno len oneskorene ľutovať, či presnejšie, vyčítať súčasnej opozícii, že nevyužila vlaňajšie rozhorčenie väčšiny občanov a okamžite nezopakovala petičnú akciu s jedinou a právne nespochybniteľnou otázkou, či si občania želajú priamu voľbu prezidenta. Teda s tou otázkou, ktorou mienia osloviť občanov v oveľa nevýhodnejšom čase, keď prezidentské právomoci má v rukách V.M. a on bude rozhodovať o počte platných podpisov a o vyhlásení referenda (a ako vie narábať s petičnými hárkami a preverovaním podpisov, majú v pamäti najmä občania, ktorí sa podpísali na petičné hárky DU, a ktoré podľa bývalého ministra vnútra Ľ. Hudeka "policajti-debili" v rozpore so záujmami "Starého" aj spočítavali).
Dôvody, prečo vláda nebude naklonená ani tejto petičnej akcii a prečo bude veľmi zvažovať, či vôbec referendum vyhlási aj v prípade dostatočného počtu podpisov, sú jasné - nielenže si nemôže byť istá, či by jej kandidát v priamej voľbe uspel, ale vláda ani nemieni prenechať tému priamej voľby prezidenta ako predvolebný kapitál opozícii a bude jednoducho ďalej zavádzať verejnosť. Najprv fatamorgánou zvolenia hlavy štátu v NR SR - keď kandidatúrou V.M. za hlavu štátu jednoducho zablokuje zvolenie prezidenta. Neskôr či súčasne sľubovaním, že ak nebude do júna prezident zvolený, predloží do NR SR novelu ústavy, ktorá by umožnila priamu voľbu prezidenta v deň parlamentných volieb. Ak by totiž bol záujem koalície zvoliť hlavu štátu v priamych voľbách úprimný, nič by jej nebránilo, aby už 6. marca bola zvolaná mimoriadna schôdza NR SR s jediným bodom programu - novelou ústavy o priamej voľbe prezidenta SR. Takto by sa mohla priama voľby hlavy štátu (a v tomto prípade aj bez referenda) stihnúť ešte pred parlamentnými voľbami a odpadli by aj problémy s podávaním demisie vlády po nich. Takto môžeme len konštatovať, že vláda klame občanov SR aj ako obmedzený prezident.