Ukazuje sa, že nápravám v bytovej politike sa buď nevenuje dostatočná pozornosť, alebo sú nahromadené bytové problémy také zložité, že ich riešenie bude aktuálne ešte niekoľko rokov. Toľko štúdia nazvaná Podpora bytovej výstavby a trhu s bytmi, ktorú vypracovalo Centrum pre hospodársky rozvoj. Správne pomenovanie - "nevenuje dostatočná pozornosť". Vláda V. M. totiž svoju pozornosť obrátila na výstavbu diaľnic. Vinou výstavby diaľnic sa štát čoraz viac zadlžuje, aj keď netreba uprieť, že zatiaľ sú peniaze požičiavané na výstavbu diaľnic zo zahraničia pomerne lacné. No tempo, akým sa diaľnice stavajú, je pozoruhodné. V porovnaní s výstavbou diaľnic je ešte pozoruhodnejšie, akým tempom sa stavajú byty. Ide o tempo, ktoré by mohli závidieť jedine slimáky. Dôvod je prostý - pracovníci ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií zrejme predložili projekt na výstavbu diaľnic a dokázali presvedčiť vládu, že peniaze investované do diaľnic sa vrátia. (Možno z výstavby profitujú samotní pracovníci ministerstva - hlavne bývalí.) Lobboval predovšetkým bývalý minister Rezeš, ktorého priaznivci HZDS honosne nazývajú "otec diaľnic". Len tak mimochodom, železničiari hovoria, že "základná jednotka tunelovania železníc je jeden Rezeš". A tento "otec" dokázal natoľko ovplyvniť celú vládu a hlavne V. M., že sa začali v obrovskom štýle stavať diaľnice, a nie byty, ako by si niekto myslel, že je dôležitejšie. Možno to pripísať aj na vrub neschopnosti tímu ministra výstavby Mráza, ktorý nedokázal predložiť na stôl konkurencieschopný projekt bytovej výstavby (mohli ho elegantne vypracovať v spolupráci s obcami). Namiesto na diaľnice sa totiž mohli peniaze požičiavať na výstavbu prepotrebných nájomných bytov. Pravda, aby sa výstavba nájomných bytov splatila, muselo by nájomné paušálne vzrásť. Ktorý rodič by však ochotne nepriplatil k nájomnému nejaké koruny, ak by bol dostatok nájomných bytov a jeho dve dospelé deti by mali kde bývať? Otázku je možné postaviť aj inak. Ktorý rodič, napríklad v Bratislave, má 3 milióny korún na kúpu dvoch bytov pre dospelé deti? Je pre rodiča - voliča a pre dospelé deti (takisto voličov) prijateľnejšie zohnať 3 milióny alebo priplatiť k nájomnému? Odpoveď si musí dať každý sám. V. M. pred časom hrdo hlásal, že pri výstavbe diaľnic budú profitovať predovšetkým slovenské strojárske podniky, ktoré budú vyrábať stroje na výstavbu diaľnic. Možno by bol V. M. najradšej, keby uvedenú myšlienku nikdy nespomenul, lebo pri slávnostnom prestrihávaní pások na novopostavených úsekoch diaľnic sám vidí, koľko strojov slovenskej výroby sa na budovaní podieľa. Dali by sa zrátať na prstoch jednej ruky.