Letecká doprava je na Slovensku už roky v útlme. Je len potešiteľné, že úradníci z ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií prišli na myšlienku, že by impulz k jej rozvoju mal nastať cez oživenie slovenských letísk. A vymysleli zákon o Fonde rozvoja letísk. Podľa predstáv úradníkov by sa mal tvoriť z 3-percentných prirážok k cenám leteniek. Nebolo by na tom nič zvláštne, keby tento fond fungoval popri ďalších, hlavne trhových receptoch na to, ako "rozpumpovať" letiskovú prevádzku. Lenže práve trhových receptov nieto. Ktosi rozhodol administratívnym pokynom, ako nazbierať milióny na rozvoj letísk. Tých letísk, ktoré štát už roky zanedbáva. V duchu tejto filozofie budú, samozrejme, všetky letenky u nás drahšie, čiže napríklad v Bratislave vás to vyjde minimálne o 300 korún viac ako za rohom - v rakúskom Hainburgu. Trojpercentný odvod sa však má pribaliť nielen na letenky, súvisiace s odletmi a príletmi na slovenské letiská, ale aj na letenky mimo nášho územia, ak si ich potenciálni pasažieri kúpia na Slovensku. My ich skrátka potrestáme za to, že letenku, ktorú potrebujú na linku kdesi v zahraničí, si budú chcieť zadovážiť s predstihom u nás. Nečudo, že cestovné kancelárie, predávajúce letenky, pocítili nevôľu voči takémuto návrhu zákona, ktorý má navyše i veľa nekompetentných formulácií. Aj to viedlo k tomu, že hoci návrh prešiel vládou, o jeho konečnom znení dotknuté strany stále rokujú. Reakcia cestoviek i ďalších zainteresovaných z cestovného ruchu je pochopiteľná. Vedia, čo také odvody prinesú. Odliv zákazníkov aj odliv ziskov. Kto by šiel sám proti sebe, však. Ktovie, koľko majiteľov cestoviek už teraz rozmýšľa, ako budú letenky predávať poza hranice, aby v záujme udržania klienta nemuseli zvýšiť cenu. Dá sa to predsa rôznymi spôsobmi. Je len otázne, ako to chce štát kontrolovať. Vari len nie novým kontrolným úradom z peňazí získaných z odvodov z leteniek? Na celej veci je najsmutnejšie, že úradníci vymysleli fond, ktorý hrozí negatívnym ovplyvnením už aj tak nízkej klientely našich letísk, ale nelámali si hlavu nad tým, čo urobiť, aby sa na naše letiská pritiahli cestujúci. Čo urobiť pre to, aby sa sem dotiahli zahraničné linky, aby zástupy Slovákov neodchádzali využívať zahraničné letiská. Prečo sa u nás nedá napríklad štátnej správe príkaz, aby lietala z domácich letísk? V EÚ sa to bežne praktizuje. Koľkí naši úradníci aj vtedy, keď by mohli letieť z nášho územia, radšej uprednostnia cestu na viedenské letisko? Koľko desaťtisíc služobných ciest je to za rok? Stálo by za to, keby kompetentní ich počet zverejnili.