SNS sa vždy tvárila, že jej veľmi záleží na tom, aby naši spoluobčania maďarskej národnosti vedeli dobre po slovensky. V praxi však pre to nikdy nič neurobila, hoci od predchádzajúcich volieb stojí na čele rezortu školstva jej popredná funkcionárka. Ministerstvo školstva pod vedením Evy Slavkovskej napríklad nijako nepodporilo novú vyučovaciu metódu Skabela-Bóna, ktorá priniesla viditeľne pozitívne výsledky pri výučbe slovenského jazyka na školách s vyučovacím jazykom maďarským. Tieto pozitívne výsledky boli dosiahnuté len vďaka iniciatíve učiteľov a podpore tretieho sektora.
SNS sa miesto toho prostredníctvom "svojho" ministerstva a svojich poslancov realizovala v aktivitách, ktoré neprispievali k pozdvihnutiu jazykových schopností žiakov maďarskej národnosti, ale k pozdvihnutiu preferencií tejto nacionalistickej strany. Jednou z nich bol neúspešný pokus o zavedenie dvojjazyčného tzv. alternatívneho vyučovania, ktorý vyvolal búrku nevôle medzi maďarskými učiteľmi i rodičmi. Ďalšou zasa slávny list štátneho tajomníka ministerstva školstva Ondreja Nemčoka, podľa ktorého mali byť niektoré predmety na školách s vyučovacím jazykom maďarským vyučované výlučne učiteľmi slovenskej národnosti. V takomto duchu sa nieslo i niekoľko návrhov novely školského zákona smerujúcich k zavedeniu dvojjazyčného vyučovania. A do tejto kategórie nesporne patrí aj zákaz vydávania dvojjazyčných vysvedčení a následné odvolávanie riaditeľov škôl a finančné postihovanie učiteľov, ktorí sa tomuto príkazu nechceli podrobiť. Je viac ako isté, že nič z toho nezlepšilo úroveň výučby slovenského jazyka na maďarských školách, ani nepodnietilo lásku maďarských žiakov k slovenskému jazyku. Ak tieto konfrontačné kroky mali nejaké účinky, tak práve opačné: nanajvýš mohli vyvolať odpor voči slovenčine.