Keď pán premiér sľuboval, že urobí zo Slovenska druhé Švajčiarsko, myslel to obrazne. Reklamná agenúra DONAR sa rozhodla jeho sľub realizovať... Pri príležitosti 19. Svetovej zimnej univerziády, ktorá sa má konať na budúci rok u nás, pripravili reklamnú brožúrku "o Slovensku" - až na to, že obrázky vrchov nie sú Tatry, ale švajčiarske Alpy, hotely nie sú na Slovensku, ale vo Švajčiarsku, a namiesto Areálu snov na Štrbskom plese sú odfotené lyžiarske trate v nórskom Lillehammeri... Reklamná agentúra, áno, tá, čo si poplietla meteorologické údaje s odpočítavaním čísel od 200 po nulu na neslávne známych elektronických hodinách oproti sídlu prezidenta SR, keď ešte Slovensko malo vlastného prezidenta, za naše dane a podporu fondu Pro Slovakia ukazovala nezmysly, opäť účelovo klamala. Zrejme jej majitelia predpokladajú, že reklama je od slovesa "klamať" odvodená!
Lož má krátke nohy - na rozdiel od bežných občanov, ktorí sú občas radi klamaní, športovci veľmi dobre vedia, čo je to "fair play", a tak sa nakoniec sami ohradili. Brožúrku však medzičasom dostali účastníci aprílového seminára generálnych tajomníkov národných olympijských výborov, čo v ich očiach zdiskredituje našu kandidatúru na ZOH. Je veľmi zaujímavé, kedy je miestne referendum o celospoločenských otázkach mimo zákon a kedy je v poriadku. Keď ide o záujem občanov zúčastniť sa na riadení štátu (referendum v Štúrove), zaoberajú sa jeho legitimitou orgány činné v trestnom konaní. Keď treba "odsúhlasiť" megalomanský projekt ZOH na území dvoch národných parkov, teda území štátom akože chránenom, kladné vyjadrenie Tatrancov, lokálpatriotov finančne zainteresovaných na konaní akcie, je v súlade so zákonmi a záujmami "majiteľov Slovenska".