t na návrh poslankyne Ľudmily Muškovej (HZDS). Je síce pravdou, že sama licenčná rada v pripomienkach k návrhu novely volebného zákona žiadala o posilnenie svojich právomocí, zároveň však požiadala aj o jasné definovanie pojmov, za ktoré má prevádzkovateľov rozhlasového a televízneho vysielania postihovať. Rada si totiž bola vedomá, že bez jasného definovania čo je čo, stojí udelenie pokút na tenkom ľade.
Rádiá a televízie majú počas volebnej kampane zakázané vysielať volebné prejavy, volebné programy a uverejňovať akékoľvek vonkajšie prejavy, ktorými sa propagujú kandidujúce politické strany, no najmä pojem "akékoľvek vonkajšie prejavy" môže zvádzať k subjektívnym výkladom. Pokutovanému však ostáva právo odvolať sa priamo na Najvyšší súd SR a rada bude musieť obhájiť, že pokutu udelila oprávnene. Bez jasne definovaných pojmov to bude mať ťažké.
Vzhľadom na to, že pokuty stoja na tenkom ľade, oveľa nebezpečnejšie môže byť ustanovenie o pozastavení vysielania. Opäť vinou nejednoznačného definovania pojmov. Podľa zákona je povinnosťou prevádzkovateľa zabezpečiť, aby sa nevysielali relácie, ktoré sú v rozpore so zákonmi upravujúcimi pravidlá volieb, a rada môže uložiť pokutu prevádzkovateľovi, ktorý vysiela reláciu, ktorej obsah je v rozpore s jeho povinnosťami. Namiesto pokuty však môže rada pozastaviť program, v ktorom došlo k porušeniu zákona. Môže to síce byť iba hra so slovami, ale môže sa tiež stať, že za porušenie zákona v relácii bude pozastavené vysielanie programu. Pravdepodobne však nebolo zámerom predkladateľa návrhu, aby sa niektoré rádio či televízia na obdobie maximálne jedného mesiaca odmlčali. Hoci nie je úplne vylúčené, že likvidačná výška pokuty je len dymovou clonou.