Tobôž, keď vlaňajší priepastný prepad prišiel po doteraz najtučnejšom roku 1996, keď po ziskovej 1,3 miliardy Sk dostali akcionári i doteraz najvyššiu dividendu - 40 Sk na akciu. Iba zásah trojjediného Jaroslava Grubera (odborového predáka, šéfa a. s. Hutník a podpredsedu Dozornej rady VSŽ Holding) priamo na VZ zvýšil dividendu z navrhovaných 15 na 20 Sk. Zvestovať akcionárom nepríjemné správy prichodilo Júliusovi Rezešovi, ktorý bol vlani ako viceprezident členom topmanžmentu. Vlajkovej lodi slovenskej ekonomiky vlani velil Ján Smerek, terajší predseda dozornej rady a Hnutím ZDS čerstvo odporúčaný kandidát na post onakvejšieho prezidenta Slovenskej republiky. Už pred VZ nás preto interesovali názory J. Smereka na vlaňajší neúspech košickej huty i nomináciu HZDS na prezidenta. Pred VZ Smerek nemal čas, sľúbil nám však odpovede po jeho skončení. Ibaže, keď VZ skončilo, novinárov oddelila od topmanažmentu ochranka, ktorá zároveň odhrnula zelený záves za predsedníckym stolom, decentne skrývajúci spásonosný zadný východ. Za ním už čakali naštartované naleštené limuzíny a kompletný topmanažment, s výnimkou J. Grubera, odfrčal za stiahnutými záclonkami. V čase transformácie na nadnárodnú spoločnosť síce mladí topmanažéri sľúbili novinárom oveľa lepšiu komunikáciu ako v minulosti, keď však mohli sľub splniť, ušli. Šancu poskytnúť prostredníctvom médií vysvetlenie neúspechu akcionárom i občanom SR premárnili útekom zadným východom kandidát na prezidenta, šéf Mečiarovho volebného tímu i mladý prezident a predseda predstavenstva VSŽ. K doterajším učebnicovým prípadom babráckeho prístupu k verejnosti a médiám tak po zlyhaní počas havárie a selektívnom poskytovaní informácií novinárom pridali VSŽ ďalší. Akurát v čase, keď prezidentská Smerekova kandidatúra i Rezešovo šéfovanie Mečiarovho tímu výrečne potvrdzujú prerastanie politiky v košickej hute. V našej politike sa zadné vrátka, ako vari rád potvrdí minister Hudec a iní, stali využívaným prostriedkom na emigráciu do mĺkvej nedostupnosti mocných. Za hradbou ochranky objavili tento slovenský druh záchranného kolesa aj hutnícki kapitáni.