Iniciatívna pracovníčka volebného tímu SDK oslovila viacero novinárov a ponúkla im "lukratívne" finančné ohodnotenie za pozitívnu mediálnu kampaň v prospech SDK. Lobbing ako vyšitý - tak znie jemná klasifikácia iniciatívnej p. r., pokus o podplácanie novinárov - ozýva sa chorál z iných luhov a hájov, absolútna hlúposť onej panej a jej nadriadených, ktorí tomu nezabránili - možno nájsť aj tretiu cestu, potvrdenie masochistickej schopnosti sebalikvidácie istých politických subjektov - niekedy sú aj tri možnosti málo. V každom prípade je jasné, že sa nad podivuhodnou mediálnou aktivitou SDK objavili nemalé otázniky - pritom je logické, že vplyv v cielenom prostredí sa usiluje získať každý subjekt, ktorý chce obstáť na trhu alebo v súťaži, hospodárskej či politickej. Hoci pokus získať si vplyv na novinárov aj finančným zvýhodnením nie je ani na Slovensku ojedinelý, nikomu sa nepodarilo neuspieť takým ťarbavým spôsobom ako práve SDK. A ťarbavosti zrejme nie je koniec.
Je jasné, že spomínanú kauzu, ktorú otvoril týždenník Domino Fórum, sebavedome a s pôžitkom využijú práve provládne médiá, u ktorých k podobnej finančnej motivácii zrejme nemôže dôjsť (jedine, že by sa našiel aj v ich priestore iniciatívny investigatívny novinár a dotiahol Hríbovu prácu do konca). Je jasné, že spomínaná kauza vyvolá najviac pochybností o médiách v tej časti spoločnosti, pre ktorú nie je typické jednoduché videnie sveta, a podobne ako Popper vedia, že dnešný svet nie je o hlásaní právd, ale o korigovaní omylov. Radi by sme dodali, že z troch oslovených novinárov, ktorí ponuku dostali a odmietli, sú dvaja zo SME - len málo čo presnejšie vypovedá o "kompetentnosti" spomínanej pracovníčky. Ak by sme chceli uvažovať o tom, že pokus o získanie vplyvu v našom denníku je dosť v rozpore s rozšírenými tvrdeniami o straníckosti SME, asi by sme sa medzi týmito mantinelmi potulovali dosť osamotení (a po vládnych ideológoch ani chýru, ani slychu).