Denník Pravda uverejnil tajný materiál, ktorý vytyčuje metódy a ciele predvolebnej kampane HZDS. Dokument prezrádza, že ani napriek najslabšej pozícii hnutia v jeho dejinách nebude jeho kampaň defenzívna. "Politický subjekt musí byť predchnutý víťaznou psychológiou, teda nie udržať pozície, ale dobyť nové."
"Nové pozície" pre HZDS znamenajú možnosť zostavenia jednofarebnej vlády, respektíve v spolupráci so SNS a niektorými doteraz neparlamentnými stranami získať ústavnú väčšinu. Pri súčasných preferenciách nemôže HZDS svoj cieľ dosiahnuť, aj keby vystupňovalo "víťaznú psychológiu" až do šialenstva. Jeho stratégovia si však uvedomujú, že pomerne veľký voličský priestor je ešte stále otvorený v ľavej časti politického spektra: Zasiahnuť do voličského košiara SDĽ chce HZDS prostredníctvom novozaloženej ľavicovej strany a na jej čelo chce dosadiť "veľmi praktických a výkonných bývalých komunistov", aby mohlo vytĺkať "klin klinom". V prípade oslovovania voličov ZRS má byť postup hnutia Vladimíra Mečiara trochu iný: "Zobrať túto stranu jej vodcom, postaviť na jej čelo schopných a inteligentných ľudí z ľavicového spektra. Alebo - rozbiť ju a pritiahnuť jej zvyšky." Zdá sa, že podobný scenár sa už realizuje: Ľavicové Naše Slovensko Ladislava Hampla do svojho stredu privinulo niekoľkých poslancov ZRS a HZDS dalo na popredné miesto svojej kadidátky Jozefa Kalmana, ktorý bol podpredsedom vlády za Ľuptákových robotníkov. Avšak o tom, že Naše Slovensko by malo byť Mečiarom založeným podnikom, zatiaľ neexistujú žiadne dôkazy. V tejto súvislosti je zaujímavá aj rozvíjajúca sa spolupráca HZDS s KSS... Okrem týchto hier HZDS pripravuje 48 hodín pred voľbami vyparatenie machinácie, v čom je majstrom: "Musia byť vymodelované najrozličnejšie varianty pôsobiace na psychológiu obyvateľstva (tzv. mediálna bomba, nečakaná správa, škandál, blasfémia, odhalenie atď.)." Tajný materiál nešpecifikuje, akú bombu HZDS pripravuje. "Psychológia obyvateľstva", ktoré je ešte Mečiar schopný osloviť, je pomerne presne vypočitateľná a námety psychoanalytikov budú vedieť spriaznené štúdiá, agentúry a média dobre predať. Dnes teda nestojí otázka tak, ako ďaleko je pripravené HZDS v kampani zájsť, ale: Čo všetko znesie psychika Mečiarom osloviteľného voliča...