Keďže konšpirácie nevedieme, sme zmierení s interpretáciou, že dlhý tieň Georgea Sorosa v "alt right" marketingu je robota akýchsi spontánnych, neosobných vplyvov, ktoré sa nabaľovali postupne, až vytvorili legendu hlavného influencera a financiéra ľavo-liberálneho sveta.
Nuž, nie. Text Georgea Birnbauma vo švajčiarskom Das Magazin (prevzalo HVG) opisuje celú genézu "vzniku" Sorosa.
Spolu s duchovným otcom a guru negatívnych kampaní Arthurom Finkelsteinom uzavrel Birnbaum ako konzultant – ktorý sa po svete podieľal asi na 15 víťazných kampaniach – zmluvu na volebnú kampaň Fideszu 2010.
Po tom, ako "zamietli so socialistami" (prvá ústavná väčšina Fideszu), navrhol Finkelstein Orbánovi, že "ako v USA Usámu bin Ládina", aj v Maďarsku, "treba nájsť človeka, na ktorého sa dá dobre nahuckať verejnosť". Do obrazu patrí, že potrebovali náhradu za Gyurcsánya, ktorý stratil "veľkosť" byť symbolom zla.