Okolo odporúčania Európskeho parlamentu krátiť eurofondy členom, ktorí sa spreneverili princípom právneho štátu (a ešte zopár iných „drobností") sa vznáša veľa dymu, avšak bez ohňa.

Veľké pobúrenie v našom regióne sa isteže nedá celkom odmávať ako "veľa kriku pre nič". Ale pre takú dramatickú novinku, akou sú škrty, teoreticky až do úrovne troch-štyroch percent celej štátnej ekonomiky, je jednomyseľnosť na Európskej rade privysoká prekážka.
Pretože, všakáno, jedna vec je "obrátená kvalifikovaná väčšina" ako kvórum pre už odsúhlasenie návrhu Komisie v priebehu samotného procesu. A celkom iná vec je presadiť samo zavedenie tohto sankčného režimu, keďže právo veta má každý z 27 premiérov.
Väčšina hlasov proti od slovenských europoslancov predznamenáva, ako bude "draft" prijatý aj na úrovni premiéra. Nerozhoduje, či opäť zo Smeru, alebo aj z SaS, keďže sám Sulík považuje "navrhnutý mechanizmus za politický nástroj Komisie, nie za objektívny prostriedok zlepšovania právneho štátu".