Ak ste sa ešte na jeseň obávali, či sa náhodou v druhom kole prezidentských volieb nestretne Štefan Harabin s Marianom Kotlebom, prieskumová bitka medzi Zuzanou Čaputovou a Robertom Mistríkom vám zrejme dala aspoň nádej, že nebudete musieť v druhom kole so zaťatými zubami voliť menšie zlo.
Posledné prieskumy ustálili štvoricu, z ktorej vzídu súperi do druhého kola – Maroš Šefčovič, Robert Mistrík, Zuzana Čaputová a Štefan Harabin.
Ukázali, že súboj v prvom kole môže byť mimoriadne tesný a pripomínať posledný župný alebo primátorsky súboj v Bratislave, keď do poslednej chvíle figurovali v prieskumoch štyria silní kandidáti a všetko sa lámalo v posledných dňoch kampane.
Čo ukázali prvé diskusie
Kým nebežala ostrá kampaň, voliči mali ešte obmedzené možnosti spoznávať kandidátov. Smer svojho kandidáta približne až do polovice januára stále zháňal. Anekdota, že logo srdiečka vytvoreného z M od Maroša Šefčoviča sa rovnako hodí aj pre Miroslava Lajčáka, niečo v skutku prezrádza. Mistrík, Čaputová či Harabin kampaňovali najmä vo svojich bublinách a ojedinelými bilbordmi.
Práve verejné vystúpenia konfrontujú kandidátov aj s inými než vlastnými komunitami a umožnia reálne preskupovanie voličských preferencií. Z neho, paradoxne, zatiaľ najlepšie, rozumejte s najvýraznejším pomerným rastom, vychádza Čaputová.