Najskôr zaznieva štátnická znelka, premiér si podáva ruky s robotníkmi a baníkmi, odovzdáva kvety počas estrád MDŽ, otvára novú prevádzku. A následne v prestrihu uvoľnená atmosféra dvoch dlhoročných priateľov, v pozadí busta Štefánika, miniatúra sochy Svätopluka, slovenská a európska vlajka a v popredí naľavo Robert Fico a vpravo ležérne oblečený Marek Maďarič.
Takto sa začína pamätn a dodnes na webe dostupné video z Ficovej prezidentskej kampane spred piatich rokov. Emotívna úvodná hudba, dynamický strih, rozhovorová scéna, žoviálne správanie účinkujúcich, priznané symboly útočiace na podprahové vnímanie voliča.
Smer v dobrej tradícii Mečiarovho HZDS, veď obe strany politický marketing učil Fedor Flašík, vždy staval na nacionálne, sociálne a aj kvázitradičné emócie. Silný muž, Jánošík, Svätopluk na koni, mimoriadne snemy, plamenné prejavy predsedu, žena v kuchyni, nejaké tie domáce rezne, alebo aspoň mladé milenky, práca pre všetkých ľudí, (zisky zväčša už len pre našich ľudí), trochu roháčovského humoru a čierneho PR, štylizovaná uvoľnenosť.