Základná politická poučka vraví, že predvolebná kampaň sa začína deň po voľbách, takže po zverejnení prvých čísel sa okamžite otvára interpretačná vojna.
Napríklad takto pred piatimi rokmi sa prezidentský kandidát Robert Fico tváril, že 28 percent je vlastne pekný výsledok, lebo vyhral prvé kolo. Po posledných parlamentných voľbách zasa v pravici kreatívne vyrátali, že vo voľbách sedemdesiat percent ľudí odmietlo Smer a tak má Andrej Danko pomáhať Richardovi Sulíkovi stať sa premiérom.
Boli to síce hlúposti, ale aspoň na prvý pohľad to technicky zodpovedalo faktom. Lenže tvorivá interpretácia Maroša Šefčoviča („šesťdesiat percent ľudí odmietlo Zuzanu Čaputovú“) a jeho kresťanský zápal sú také absurdné, že prezrádzajú absolútnu bezradnosť. Niet sa čo čudovať.