Autor je vysokoškolský učiteľ, pôsobí na Prešovskej univerzite
Stále aktuálnejšia je otázka, aká je úloha univerzít v súčasnosti. Zdá sa, že v mnohých prípadoch sa v súčasnosti chápe úloha univerzít vo veľmi zúženom rámci, teda iba vo vzťahu k potrebám ekonomiky.
Ako keby spoločnosť rezignovala na svoj ďalší vnútorný rozvoj, rast a kultiváciu vnútornej kvality a sily, s dlhodobým dosahom a sústredila sa iba na krátkodobý ekonomický rast.
Tento trend sa však negatívne prejavuje v poklese vnútornej sociálnej klímy a súdržnosti spoločnosti, v ktorej sa už prejavuje absencia jasnej hodnotovej dimenzie jej existencie.
Aj proces hodnotenia kvality vysokoškolského vzdelávania je na Slovensku doteraz viac-menej nastavený na formálne a kvantitatívne kritériá hodnotenia. Teraz je zvlášť dôležité zamýšľať sa nad tým, pretože sa kladú základy fungovania akreditačnej agentúry, ktorá by mala byť garantom kvality vzdelávania na vysokých školách na Slovensku.