SME
Sobota, 16. november, 2019 | Meniny má Agnesa
AUTORSKÁ STRANA ONDREJA PODSTUPKU

Apple doručil ďalšiu revolúciu. Je tichá, ale biznis zmení rovnako ako iPhone

Apple už nepotrebuje revolučné výrobky.

Ilustračné foto. (Zdroj: Unsplash - Medhat Dawoud)

Ak rozmýšľate o technologických firmách, často rozmýšľate vo vzorcoch a škatuľkách. Amazon je webový obchod, Microsoft vyrába Windows, google je vyhľadávač. Apple bol roky firmou, ktorá robila revolúcie.

Za Steva Jobsa Apple fungoval tak, že zobral niekoľko technológií, ktoré akurát prichádzali na trh a spravil z nich revolučný produkt. Trhu potom trvalo niekoľko rokov, kým pochopil, čo a ako v Appli vlastne postavili.

Kým konkurencia dobiehala vlak iPodov, v Appli stavali iPhony a potom iPady. Tento vzorec fungoval výborne viac ako desať rokov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Približne pred štyrmi rokmi začali byť ľudia, ktorí sa pozerali na ekonomiku Applu, trochu nervózni.

Bol už čas na novú revolúciu, ale žiadna neprichádzala. Konkurencia po rokoch dobehla kvalitu iPhonov a začala tlačiť na trhové podiely a marže Applu.

Za normálnych okolností malo prísť revolučné nové zariadenie, ktoré opäť preskočí konkurenciu a vytvorí pre Apple nový zdroj tržieb.

Namiesto toho prichádzali inteligentné hodinky, ktoré si kúpili fanúšikovia Applu, ale ostatných ľudí príliš nenadchli.

Viac podobných článkov nájdete na SME+. Vznikajú vďaka vašej podpore. Ďakujeme.

Ako sme nepochopili trh

A tak sa začalo veštenie skazy. Analytici a novinári vrátane autora tohoto textu začali písať, že Apple je bez revolučného produktu stratený. Nikto neveštil firme krach, no veľa ľudí si myslelo, že marže firmy musia pod tlakom skolabovať a investorom padne nebo na hlavu.

Predpovedali sme krízu, a nemali sme pravdu. Nepochopili sme, že nová revolúcia Applu nebude produkt, ale zmena toho, ako Apple rozmýšľa o biznise.

V Appli pochopili, že každý predaný iPhone je v skutočnosti samostatná miniatúrna výkladná skrinka, ktorú zákazníkovi vtlačili do dlane a pozerá sa do nej desiatky hodín týždenne. Začali ju plniť digitálnymi službami.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5WP3 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5WP3 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Chcete dostať upozornenie na najnovší článok tohto autora?
Objednajte si notifikáciu priamo na váš e-mail.
Odoberať autora na email

Téma: Microsoft


Článok je zaradený aj do ďalších tém Apple, Autorská strana

Neprehliadnite tiež

Píše Samuel Jezný

Nezabudnime, kto stvoril Kuffu

Slovensko potrebuje seriózny konzervatívny denník.

Kotlebovská výsadka na Pochode za život.
Stĺpček šéfredaktorky

Sloboda sa už nedala zastaviť

Strážcovia komunistických privilégií ešte urobili posledný pokus.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Autorská strana Beaty Balogovej

Ako sme prestali byť súdružkami a súdruhmi

Sloboda nie je dedičné právo. Žiadna generácia ju nedostáva hotovú a dokonanú: pripravenú na konzumáciu.

Protestné zhromaždenie Za slušné Slovensko na Námestí SNP v Bratislave.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Nekliať a nenadávať

Málokde bola transformácia úspešnejšia ako u nás.

Peter Schutz.