SME

Automobilky nemusia byť len dielne

Štát bude ďalej reagovať na zlyhania trhu.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: ARCHÍV SME/Tomáš Benedikovič)

Autor je predseda strany Progresívne Slovensko

Slovensko a jeho politická reprezentácia sa dlhodobo pýšia titulom krajiny s najvyšším počtom vyrobených áut na obyvateľa. SARIO odhaduje, že v roku 2020 vyrobia automobilky na Slovensku 1 350 000 áut.

V súčasnosti v automobilovom sektore a pridružených sektoroch pracuje 250-tisíc ľudí a vyprodukuje okolo 44 percent našej priemyselnej produkcie.

V ideálnom svete by bolo Slovensko domovom najlepších inovátorov z tejto oblasti. Mali by sme technologické klastre, v ktorých by študenti a mladí podnikatelia chrlili riešenia, ktoré by mohli testovať o pár kilometrov ďalej - priamo v jednej z automobiliek.

SkryťVypnúť reklamu

Univerzity by spolupracovali s automobilkami na osnovách, ktoré študenti využijú v praxi, a automobilky by pomáhali univerzitám poskytnutím odborníkov, ktorí by tieto zručnosti vyučovali.

Od ideálneho sveta však máme ďaleko.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako to robia inde

Pravda je opak a baštou inovácií v európskom automobilovom priemysle sú Nemecko a Veľká Británia. Porovnávať sa s Nemeckom by vzhľadom na veľkosť tamojšieho automobilového priemyslu nebolo príliš fér.

Veľká Británia však produkuje okolo 1,5 milióna automobilov ročne a je na čele výskumu a vývoja v automobilovom priemysle. Jedno číslo za všetky – z približne troch tisícok technologických startupov v oblasti automobilového priemyslu sídli na území ostrovov takmer tisícka.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5YHY na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Automobilky na Slovensku

Ilustračné foto.

Trump zaviedol clá na dovoz áut zo zahraničia vo výše 25 percent.


TASR
Výroba elektrických vozidiel v montážnej a výrobnej hale Volkswagenu v Bratislave.

Začína sa prejavovať zaostávanie za ázijskými konkurentmi.


TASR 6
Závod Volkswagenu v Drážďanoch.

Ťažobné licencie v súčasnosti to nestačia na zabezpečenie bezproblémovej výroby.


TASR 2
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Komentáre

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 983
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 305
  3. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 5 467
  4. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 5 430
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 649
  6. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 3 748
  7. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 594
  8. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 332
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Premiér Robert Fico a minister zahraničných vecí Juraj Blanár.

Reči o neutralite ostanú, ale Fico ide proti obyvateľom Slovenska.


28

Kreslí Rosie Naive Art.


Rosie Babicová 5
Beata Balogová.

Budapešť je slobodné mesto.


99
Spisovateľka Veronika Šikulová

Otvorený list rade FPU.


Veronika Šikulová 10
  1. Adam Austera: Tesla hľadá alternatívne cesty k expanzii. Robotické taxíky v Austine majú ukázať investorom potenciál spoločnosti
  2. Timotej Opálek: Nine Inch Nails - Viedeň / Wiener Stadthalle
  3. Irena Šimuneková: Topoľčianky - kaštieľ a park
  4. Marko Dulak: Dúhové sprievody a diktátorské komplexy
  5. Dušan Koniar: Čaro nechceného, od Fica obzvlášť
  6. Timotej Opálek: Foster The People - Praha / SaSaZu
  7. Martin Kresák: 1. Termodynamika a neurčitosť: Limity AI ako základ pre analýzu jednania
  8. Ján Karas: Vlajka, ktorej sa netreba báť (a tie, ktorých sme sa báli)
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 41 760
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 8 994
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 777
  4. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 5 971
  5. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 286
  6. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 902
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 686
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 3 606
  1. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  2. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  3. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  4. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  5. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  6. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  7. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  8. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
SkryťZatvoriť reklamu