Už na prípade rómskeho dievčaťa, ktoré malo sedieť počas prijímania osve (a kňaz to akceptoval), sme pochopili, že niektorým akoby nebolo jasné, odkiaľ pochádza neúprosná požiadavka rovnosti všetkých ľudí.
Nie z Bruselu, ani od mimovládok. Ale priamo z "tej" knihy.
Pretože len odtiaľ mohol prísť taký zdanlivo nepraktický nápad, ktorý akoby protirečí zdravému rozumu (veď kuknem a vidím, že rozdiely sú).
Tento ideál ďalej zachytávajú ľudskoprávne dokumenty aj naše zákony.

Ak teda komunita zo Šarišského Jastrabia vykazuje domácich Rómov z kostola, neprieči sa len svojmu kňazovi, ale najmä duchu zákonov.
Miestny kňaz či starosta by nemali byť ponechaní, aby sami sanovali situáciu.
A vyviňovali sa pred svojimi ovečkami či voličmi, že neodmietli prístup Rómom k duchovným službám.
Vyššie inštancie – štátne aj cirkevné – by mali rázne dať najavo, že tí, ktorí chcú riešiť spolužitie s menšinami spôsobom juhoafrického apartheidu či konfederačnej segregácie, si sami zaslúžia zadné lavice.