Autor je maliar a básnik
Viacerí sociológovia sa zhodujú v tom, že žijeme v dobe postpravdy alebo postfakticity. Ľudí vo voľbách ani tak nezaujíma, či ich kandidát hovorí pravdu, ako to, nakoľko dokáže rezonovať s ich emóciami.
Keď k tomu pridáme znôšku poloprávd a lží z antisystémových webov, naša dezorientácia je zavŕšená.
No ani štandardné médiá nám neponúkajú adekvátny obraz skutočnosti. A nemali by sme im to vyčítať. Ak odhliadneme od komerčného dôvodu, že musia súťažiť o pozornosť konzumentov, vyznačujú sa podobným spôsobom selektovania faktov, aký máme všetci.
Majú sklon k binárnemu mysleniu, uprednostňujú dichotómiu, kde proti sebe stoja krehký jedinec a zlá korporácia, slušný politik a politický hochštapler, naša krajina verzus tie ostatné.