Každý úspešný človek vám povie, že viac ako z úspechu sa naučil zo zlyhania. Ľudia sú však čoraz posadnutejší výhrami alebo prinajmenšom tým, aby vyzerali ako veční víťazi.
Sociálne médiá posilnili túžbu vyzerať úspešne. Na internete sú ľudia len povyšovaní (nikdy nedostanú výpoveď), na obzore je stále krásny západ slnka (nikdy neprší) a jeme samé lahôdky. Lenže čím viac sa život riadi displejmi smartfónov, tým vyššie je riziko, že neochota priznať si porážku na sociálnych sieťach prerastie do skutočného života a ľudia zo strachu pred neúspechom prestanú riskovať.
“Abraham Lincoln sa pred nástupom do Bieleho domu osemkrát neúspešne uchádzal o volenú funkciu.
„
Tento strach zo zlyhania je pre dnešok príznačný. Nedávny článok vo Wall Street Journal opisuje, ako je v novom akčnom filme "Hobbs a Shaw" zabezpečené, aby nevznikol pocit, že filmové hviezdy niekedy prehrali nejaký súboj. Súboje sa riadia bodovacím systémom za každý úder či kop. Filmári majú povinnosť dohliadnuť, aby Hobbs a Shaw nikdy neprehrali ani na body.