Článok pokračuje pod video reklamou
Nikto nevyhráva. Nie je to nejaká komunikačná kampaň, ktorá má dať zarobiť molochu, lebo ten už nemá iné nápady ako upútať pozornosť. Tak sa teraz vrhol na klímu.

Body sa neprideľujú za hlúpe vtipy o Gréte. Ani za najoriginálnejší spôsob spochybňovania toho, že klimatická kríza je najväčším problémom ľudstva. Ak pojem problém meriame budúcnosťou planéty, a nie dĺžkou pracovného týždňa, prípadne našich životov.
Nerátajú sa ani alibistické reči, že príroda si to nejako sama vyrieši, veď je mocná čarodejka.
Koľkí si položili otázku, prečo a na základe akých poznatkov spochybňujú klimatickú krízu? Prečo argument "Boh to nedopustí" nemeria silu viery, ale len hĺbku neznalosti?
Nevyspíme sa z toho ako z autobusového vírusu a nefunguje to ani ako Medardova kvapka, že počasie sa načas zatne, každý deň zaprší a potom sa zase umúdri.
Nie je to len také obdobie hysterických protestov. Tento problém nezjemníme jazykom dúfajúc, že zmena je znesiteľnejšia ako kríza.
Klimatická kríza, diškurz okolo nej, ale hlavne jej dosahy budú formovať naše životy. Na dlhý čas. Taký, ktorý ďaleko presahuje aj životy našich detí.