Autori sú gestori pre vzdelávanie koalície PS - Spolu
Svet sa dynamicky mení. Nasledujúce generácie zažijú úžasné veci aj veľké výzvy. V slovníku dnešných detí sa budú často vyskytovať editovanie génov aj extrémne počasie, robotizácia, problém s pitnou vodou, umelá inteligencia a zmysel života.

Ak sa však pôjdete pozrieť do múzea pedagogiky a obzriete si triedu, ktorá je tam vystavená, s hrôzou si uvedomíte, že vaša návšteva bola zbytočná.
Na alarmujúci rozsah problémov slovenského školstva poukazujú aj najnovšie závery komplexnej štúdie projektu To dá rozum, ktorý bol zverejnený minulý týždeň. Ukazuje, že školstvo na Slovensku nie je pripravené ani na súčasnosť.
Mrhá tým najcennejším, čo máme, talentmi budúcich generácií.
Deti sú prirodzene zvedavé a majú chuť spoznávať svet vôkol seba. V mnohých školách ich však vedieme k tomu, aby sa učili naspamäť to, čo majú v zošite. Zvedavé otázky sú im v škole skôr na škodu.
Aby sa to zmenilo, potrebujeme upraviť, čo sa v školách učí, ako sa to učí a podporovať tých, ktorí učia.
Žiadna zelená lúka
Nevieme presne, ako budú nové pracovné miesta o desať rokov vyzerať, ale určite vieme, že bez týchto zručností sa nik nezaobíde. Preto je cieľom nášho programu štátom predpísaný obsah vzdelávania zamerať na životné, sociálne a digitálne zručnosti.
Budeme sa pritom držať filozofie "dvakrát meraj, raz strihaj" a nový obsah vzdelávania budeme meniť postupne, pričom zmeny budeme najprv overovať na vzorke škôl a až po odbornej evaluácii budú zavádzane plošne.
Nezačíname na zelenej lúke. V mnohých krajinách sa do zmien pustili a dnes sú úspešní. Okrem veľmi často spomínaného Fínska, sme sa pozerali aj na príklad úspechu v Portugalsku aj v Estónsku.