Autor je predseda strany Spolu
Na Slovensku prestáva byť vlastníctvo médií nástrojom slobody slova, kontroly moci alebo aspoň normálneho biznisu. Stalo sa pokračovaním politického podnikania inými spôsobmi.
Očakávanou kúpou televízie Markíza sa oligarchom podarí až na pár výnimiek ovládnuť prakticky celý slovenský mediálny priestor.
Médiá postupne skupujú ľudia, ktorí veľkú časť svojich peňazí zarábajú priamo alebo nepriamo na štáte a kontaktoch s politikmi. Najďalej sa dopracovala Penta, v menšom to urobili aj Ivan Kmotrík, J&T či Andrej Babiš.
Podielom v najväčšom dezinformačnom webe na Slovensku sa chválil dokonca aj Marian Kočner.
Pre takýchto majiteľov nie je dôležitá ekonomická zmysluplnosť investície, ale politický a spoločenský vplyv, ktorý získavajú. Na jednom mýtnom tendri či ročných finančných tokoch v zdravotníctve, či iných kšeftoch so štátom zarobia toľko, že môžu preplatiť akékoľvek seriózne domáce či zahraničné mediálne domy.
Nefungujú zákony trhu, podľa ktorých si médiá má kúpiť ten, kto ich vie najlepšie prevádzkovať.
Smer Ukrajina
Slovensko sa z hľadiska mediálneho vlastníctva mení na Ukrajinu. Tam na rozdiel od Ruska nikdy nebola sloboda slova formálne potlačená. Fungovala a funguje v rámci mantinelov súťaže nastavených miestnymi oligarchami. Kam to viedlo, vidíme na východ od našich hraníc všetci veľmi jasne.